E-ticaretten alışveriş yapanlara müjde: İade masrafı bir yıl ertelendi

Ticaret Bakanlığı, tüketicileri sevindiren bir karara imza atarak e-ticarette iade masraflarının tüketiciye yansıtılmasını 1 yıl erteledi. Düzenlemeyle tüketicilerin rastgele bir münasebet göstermeksizin ve cezai koşul ödemeksizin cayma haklarını kullanmaya devam etmeleri sağlandı.

Konuya ait açıklama yapan bakanlık, elektronik ticaretin çok sayıda eser çeşidini vakit ve yer hududundan bağımsız olarak süratli, kolay ve daha düşük maliyetle tüketicilere sunabildiğini tabir etti. Bakanlık, satıcılar bakımından ise işyeri kira maliyetinin olmaması, ayrıyeten stok ve finansman maliyetlerinin ise daha düşük olması üzere faktörlere bağlı olarak elektronik ticaretin toplam perakende ticaretten aldığı hissenin her geçen yıl klasik ticarete göre arttığının gözlemlendiğine dikkat çekti. Bakanlık, açıklamasında şunları kaydetti: “Elektronik ticaretin artan hacmi ve değeri, artan e-ithalat ile bir arada kalitesiz ve inançsız eserlerden kaynaklı ek belirsizliklerin olması nedenleri ile tüketicilerimizin mağduriyetini engellemek ismine düzenlemelerimizi titizlikle devam ettirmekteyiz.”

CAYMA HAKKINI KULLANACAK

Ticaret Bakanlığı açıklamasında, global gelişmeler ve Avrupa Birliği mevzuatındaki güncellemelerin yakından takip edilerek iç hukuka entegre edildiği anlatılarak, bu doğrultuda 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da ve Aralıklı Kontratlar Yönetmeliği kararlarında satıcılar ile tüketiciler ortasında adil bir istikrarın sağlanması ve tüketicilerin kozmik standartlarda korunması amacı ile düzenlemeler yapıldığı söz edildi. Açıklamada, “Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz düzenlemeyle, 1 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülen değişikliklerin 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girmesine ait Uzaklıklı Mukaveleler Yönetmeliği’nde değişiklik yapılmıştır. Yapılan değişiklik ile cayma hakkının kullanılabileceği mal ve hizmetlere ait sınırlamalar ve iade masraflarının kontrat ile tüketici tarafından karşılanabileceğine ait kararlar ertelenerek tüketicilerimizin rastgele bir münasebet göstermeksizin ve cezai koşul ödemeksizin cayma haklarını kullanmaya devam etmeleri sağlanmıştır” denildi.

TÜKETİCİ MAĞDURİYETLERİ ENGELLENECEK

Düzenlemeler sonrası, daldaki ahenkleştirme sürecinin daha sağlıklı ve faal işleyebilmesi, Türkiye’de vergi dahil yasal temsilciliği bulunmayan ve iş hacmi son periyotlarda çok süratle artan yurtdışı menşeli e-ithalatta ki fiyatsız kargo, fiyatsız iade, fırsat indirimleri üzere cazip teklifler ile çoklukla kalitesiz ve inançsız eserlere olan talebin yapay olarak artırılmasından kaynaklı tüketici mağduriyetlerinin yaşanmasının engellenmesinin hedeflendiği kaydedildi. Açıklamada şöyle denildi: “Bunun yanında yerli pazar yerleri ve satıcılar bakımından iç piyasanın istikrarsız ve denetim dışı bir elektronik ticaret pazarına dönüşebilme ihtimali göz önünde bulundurularak, iç piyasanın istikrarsız ve denetim dışı bir elektronik ticaret pazarına dönüşebilme ihtimalinin gözetilmesi, ayrıyeten iç pazardaki satıcıların haksız rekabete uğrama ihtimali göz önüne alındığında, iç piyasamızın korunması amaçlanmaktadır. Üreticilerimizi korumak için çalışmalarımıza sürat kesmeden devam edilecektir.”

KAYNAK: SABAH

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir