BURSA (İGFA) – 2019 yılında başlayan doğal gaz iş ünitesi faaliyetleri kapsamında, Bursagaz ve Kayserigaz küme şirketleri aracılığıyla doğal gaz dağıtımı, toptan satışı ve ticaretini gerçekleştiriyor.
GAZBİR’in (Türkiye Doğal Gaz Dağıtıcıları Birliği) açıkladığı bilgilere nazaran; 2023 yıl sonu prestijiyle Türkiye nüfusunun yüzde 84’ünün doğal gaza erişim imkânı bulunuyor ve son 10 yıllık periyotta her yıl ortalama 1 milyon civarında yeni abone sisteme dahil oluyor. SOCAR Türkiye, Bursa ve Kayseri’de dört yılda toplamda yaklaşık 170 milyon dolar yatırım yaparken bugüne kadar yaklaşık 1,9 milyon aboneye ulaştı.
SOCAR Türkiye Doğal Gaz İş Birimi Başkanı Fuad İbrahimov, doğal gazı geniş kitlelere ulaştırmanın yanı sıra inançlı ve daima bir formda arzının sağlanması da çok kıymetli olduğunu vurgularken hizmet verdiği Bursa ve Kayseri vilayetlerindeki lisans hudutlarında nüfusun yaklaşık yüzde 94’üü doğal gaz hizmetine ulaşma imkânı bulunduğuna dikkat çekti.
Bursagaz ve Kayserigaz ile birlikte 2024 yılsonu prestijiyle 14 bin 770 kilometreyi bulacağını öngördüklerini söz eden İbrahimov, “Bursa’da 2024 yılı için planladığımız bölgesel yatırımlarımızı yılın başında yaptığımız güncellemelerle kilometre bazında yüzde 80 artırdık. Bölgesel yeni ek yatırımlarımızla kentin hava kalitesine sağlayacağımız müspet katkıyla birlikte daha çok kullanıcı doğalgaz konforu ile buluşacak. Ayrıyeten bu ek yatırımlarımızla operasyonel olarak birlikte çalıştığımız paydaşlarımızın ve tahlil ortaklarımızın kapasitesini ve istihdamını artıracak ve böylelikle tedarik ve paydaş zincirimizdeki tüm halkalara ve iktisada olumlu istikamette yarar sağlayacağız” diye konuştu.
Ayrıca yeni yatırım bölgesindeki vatandaşlara süreç kolaylığı sağlamak ismine hizmeti onlara ulaştırdıklarını kaydeden İbrahimov, “Abonelik müracaatlarının alınması için her hafta belirlenen günlerde müşteri temsilcisi arkadaşlarımız mahalle muhtarlık ofislerinde olacak. Bunun yanı sıra dijitalleşmeye odaklanarak kıymetli çalışmaları hayata geçirmiş bir şirket olarak, “Ofissiz hizmet” anlayışıyla uzun vakittir müşterilerimize merkezlerimize gelmeden bir telefon ile süreçlerini yapabilme kolaylığı sağlıyoruz.” dedi.