‘Trafik branşında maliyet yükü arttı’

Asgari fiyat tesirinin finansal tablolara yansıması hakkında görüş ve tekliflerini paylaşan Koru Sigorta Genel Müdürü Kasım Yılmaz, “Brüt minimum fiyata bu yıl yüzde 52, temmuz ayında da yüzde 30 oranında artış yapıldı. Bu artış, sigorta bölümündeki şirketlerin hasar maliyetlerini ve karşılıklarını değerli ölçüde olumsuz tarafta etkiledi ve etkilemeye de devam ediyor. Bu durum, haziran ayında düzenlenmiş olan orta periyot finansal tablolarında da açıkça görülüyor” açıklamasında bulundu.

Kasım Yılmaz

Zarara yol açıyor

Yılmaz, bilhassa vücudu hasarların ve yedek modül personellik maliyetlerinin büyük kıymete sahip olduğu trafik sigortası hesaplamalarında minimum fiyat tesirinin aktüerler tarafından ek karşılık olarak hesaplandığını ve finansal tablolara da tek seferde masraf olarak yansıtıldığının altını çizerek, yaşanan karşılık artışlarının şirketlerin faaliyet sonuçlarında ziyan etmelerine ve dolaylı olarak da devletin vergi kaybına uğramasına neden olduğunu söyledi.

Trafik branşındaki maliyet tesirinin sonraki yıllara uzayan bir süreci kapsadığına dikkat çeken Yılmaz, “Bu nedenle buna ait olarak ayrılmış olan ek karşılık meblağının tamamının cari periyotta masraf olarak yazılmasının uygun olmayacağı görüşündeyiz. Bu duruma özel olarak daha evvelki yıllarda Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü tarafından ‘Muallak Tazminat Karşılığına Ait Genelge’de değişiklik yapılarak IBNR fiyatının artış oranlarına ait olarak uygulanmış olan ‘Kademeli Geçiş’ imkânının tekrar getirilmesi uygun bir seçenek olacaktır” sözlerini kullandı.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir